Aangeboden door: HV media

Bedrijven huren massaal een SEO specialist in

-

Steeds meer organisaties kiezen voor het inhuren van een internet marketing bureau . Niet voor niets, daar een SEO specialist van meerwaarde kan zijn voor veel bedrijven. Uit recente cijfers blijkt dat het aantal online aankopen van consumenten de afgelopen jaren sterk is toegenomen. In 2021 lag dit aantal op zo’n 373 miljoen; een stijging van 13 procent ten opzichte van een jaar eerder. Niet alleen het aantal aankopen groeide. Ook nam het online besteedde bedrag van consumenten toe. Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor, welke ieder jaar gepubliceerd wordt. Doordat er online steeds meer geld wordt uitgegeven, loont het voor organisaties om in te zetten op online marketing. Op deze manier kunnen zij profiteren van deze trend en hun omzet verhogen.

SEO en SEA populaire vormen van online marketing

Wie aan de slag gaat met online marketing komt al snel uit bij termen als SEO en SEA. Een SEA- en SEO specialist helpen je deze vormen van online marketing op de juiste wijze toe te passen. Iets wat belangrijk is, daar het verkeerd gebruiken van SEO en SEA onnodig veel geld kan kosten. Onder SEO verstaat men zoekmachine optimalisatie, wat gericht is op het verbeteren van de vindbaarheid van website. Met SEO wordt geprobeerd dit op natuurlijke wijze te doen, waarbij het resultaat structureel is. Mits men logischerwijs aandacht blijft besteden aan SEO. Je kunt SEA als het tegenovergestelde hiervan zien; men koopt advertentieruimte. Zodra men stopt met investeren in deze advertenties, vervalt de goede positie van de website in de zoekmachine. SEA levert op korte termijn resultaat op, terwijl SEO voornamelijk gericht is op de toekomst.

Van een zoekwoorden onderzoek tot een linkprofiel

Eenvoudig is het toepassen van SEO niet. Houd bijvoorbeeld rekening met het feit, dat SEO uit verschillende aspecten bestaat. Een SEO specialist heeft over het algemeen kennis van ieder van deze facetten, om te voorkomen dat het onnodig veel kost om een website beter in de zoekresultaten te positioneren. Vaak wordt begonnen met een zoekwoorden onderzoek, op basis waarvan nieuwe content aan een website kan worden toegevoegd. Het doel van deze content is het beantwoorden van vragen van potentiële klanten. Welke zoekterm gebruiken zij het meest? Naast het toevoegen van relevante content is het belangrijk om te bouwen aan een linkprofiel. Feitelijk is dit een netwerk van verwijzingen naar je website op externe websites. Het klinkt makkelijker, dan het in de praktijk vaak blijkt te zijn voor organisaties.

Technische optimalisatie van een website

Een derde factor waarmee rekening gehouden dient te worden is een technische optimalisatie van de website. Denk aan het verbeteren van de snelheid waarmee deze geladen wordt. Er zijn verschillende trucs om hier een verbeterslag in door te voeren; een SEO specialist helpt organisaties hierbij.

Nieuws

menu