Jubilerend De Harmonie heeft nieuw logo

Het logo beeldt beweging van de baton (dirigeerstok) uit. Anke de Haan

Het 125-jarig jubileum was voor muziekvereniging De Harmonie aanleiding een nieuwe huisstijl te laten ontwikkelen door Beeldende Zaken. Het nieuwe logo werd tijdens de repetitie onthuld en door het hele orkest met applaus ontvangen.

Het logo beeldt beweging van de baton (dirigeerstok) uit. De slogan ‘Muziek beweegt’ bekrachtigt dit. Met Beeldende Zaken heeft De Harmonie ook een nieuwe sponsor. “Mijn dochter is in dit orkest opgegroeid en zit nu in het tweede jaar van het Artez Conservatorium. Hoe leuk is het dat je dan nog iets terug kan doen voor een club en daarmee een steentje bij te dragen aan de muziekcultuur in Weststellingwerf. Eens in het jaar sponsor ik graag een club of goed doel door mijn kwaliteiten in te zetten een club op een hoger niveau te tillen”, aldus Heidi Wolters van Beeldende Zaken.

Galaconcert

Eén van de hoogtepunten van het jaar is een galaconcert in Victoria Park Wolvega. Elk galaconcert is een combinatieoptreden van De Harmonie en een nationaal bekende artiest of artiesten, zoals voorheen Charly Luske, Pearl Jozefzoon, Thomas Berge, Belle Perez en Shirma Rous.

In 2020 kon de jubileumviering niet doorgaan, maar zaterdag 11 december is er een jubileumconcert in Victoriapark Wolvega met als speciale gasten Peter Douglas en Johnny Rosenberg. Douglas en Rosenberg brengen een ode aan Frank Sinatra en Michael Bublé met hits zoals (I did it) My Way, (Theme from) New York New York.

Met bijna 100 leden (waarvan 40% jeugd) is De Harmonie actief met vijf orkesten: A- en B-orkest,het startorkest, slagwerkensemble Marim Battuta en blaaskapel De Lendebloazers. Zij verzorgen optredens op onder meer het Lindefestival, bij de avond4daagse, in tehuizen en op scholen.


Nieuws

Meest gelezen