Helft van geld voor wegen en spoor moet naar Noord-Nederland | stelling van de week

Van station Hopeloos naar station Moedeloos in Staphorst. Foto: Frens Jansen

Van de 7,5 miljard euro die beschikbaar is voor de verbetering van de infrastructuur in Nederland gaat maar 4 procent naar de noordelijke provincies. De Randstad krijgt 65 procent van de hele pot.

Noord-Nederland kampt al jaren met een aantal knelpunten waar nodig iets aan gedaan moet worden. Zo is er de ‘flessenhals’ op het spoor bij Meppel, waar bij het minste of geringste urenlange vertragingen optreden.

De Tweede Kamer debatteert deze week over de verdeling van het geld voor de infrastructuur. Een meeerderheid vindt wel dat Noord-Nederland is onderbedeeld bij de verdeling van de 7,5 miljard euro voor wegen en spoor. Maar of dat ‘medelijden’ daadwerkelijk leidt tot een eerlijkere verdeling van het geld...

Wat vind jij? Moet er inderdaad veel meer geld naar spoor en wegen in het Noorden? Of is het logisch dat de Randstad een hoger bedrag krijgt, omdat er nu eenmaal meer mensen op een kluitje wonen?

Nieuws

menu