Duinen Zathe zet in op Spur en op bekende vloggers

Na het vorige seizoen van Speelpark Duinen Zathe, besloten Herman en Janneke Jasper hun aandeel in het park te verkopen. Marcel Braak (36) en Judith Nijkamp (30) uit Aadorp in Overijssel nemen hun managementtaken vanaf dit seizoen waar.

‘We hebben er ontzettend veel zin in’, zegt Nijkamp, die net als Braak ervaring heeft in de wereld van attractieparken. Het stel was jarenlang uitbater in Atrractiepark Slagharen in het gelijknamige dorp. Zij beheerden daar twee restaurants, een ijssalon, een snackbar en een souvenirshop. ‘Dat komt mooi van pas, omdat Duinen Zathe daar ook over beschikt. Daarnaast gaat Duinen Zathe op dezelfde voet door als het voorgaande jaar – met het all-in concept – en we gaan een aantal dingen wat uitgebreider aanpakken’, laat het stel weten.

Ze doelen daarmee op de promotie. Onder meer de website duinenzathe.nl wordt onder handen genomen. ‘We gaan ons nog meer focussen op de sociale media. En degene met wie we dat voornamelijk gaan aanpakken, is onze trouwe mascotte, Spur.’ Dat is het groene rupsje waar tot afgelopen jaar voornamelijk knuffels en sleutelhangers van te verkrijgen waren in het park. ‘Spur – in aangemeten pak – gaat vloggen, de rups krijgt een eigen onderkomen in het park en er is veel meer merchandise dan er nu al te koop is’, legt het nieuwe managerskoppel uit. Denk aan onder andere custom made T-shirts. Zijn onderkomen komt er in de vorm van een boomhut, waar kinderen op visite mogen, een soort van meet & great kunnen genieten en selfies kunnen maken met de groene vriend. ‘Gedurende het seizoen komen er ook veel bekende vloggers naar Appelscha. Wie wanneer langskomen laten we via de online kanalen weten. Het zijn niet de minsten’, verklapt Nijkamp.

www.duinenzathe.n