Onderzoek naar naamsbekendheid van Weststellingwerf

Wolvega - Om te meten wat de Stiekm Trots campagne oplevert, laat de gemeente eerst een onderzoek doen naar de naamsbekendheid van Weststellingwerf.

Belangengroepen van (recreatie)ondernemers en de gemeente hebben op initiatief van het Platform Recreatie+Toerisme met elkaar nagedacht over hoe Weststellingwerf als geheel op de kaart gezet kan worden. Doel is om bezoekers inwoners en toeristen te laten zien wat Weststellingwerf te bieden heeft en een slinger aan de economie te kunnen geven.

Enthousiasme en energie

Hiervoor is de campagne Stiekm Trots gelanceerd. Om te meten wat de campagne oplevert is het volgens de gemeente van belang zo snel mogelijk een goede nulmeting en na verloop van tijd een vervolgmeting te verrichten. Om het enthousiasme en de energie van Stiekm Trots niet verloren te laten gaan, moet de campagne snel kunnen starten. Het doen van een nulmeting is daarom voor de gemeente prioriteit nummer 1. Stiekm Trots is (nog) geen professionele organisatie met eigen middelen en kan niet op korte termijn financiering voor een nulmeting regelen. De gemeente kan dit wel.

Online nulmeting

Het is voor de gemeente interessant om te weten wat de naamsbekendheid van Weststellingwerf is. De gemeente wordt niet alleen voor bezoekers, maar ook voor mogelijke nieuwe inwoners en ondernemers op de kaart gezet. De online nulmeting, met een vervolgmeting op een later moment, is belangrijk om te laten zien wat het effect is van de inzet en inspanningen van de samenleving en de meting kan helpen bij het verantwoorden van uitgaven van (gemeenschaps)geld aan de campagne.

De metingen worden uitgevierd door Kollektiv Media & PR. De vragenlijst wordt in overleg met de gemeente opgesteld. De kosten voor de online nulmeting bedragen 3608 euro.