Kabelnoord houdt klanten niet aan contract

Noordwolde – Het glasvezelbedrijf Kabelnoord houdt klanten rond Noordwolde niet aan het contract als ze ook een aanbod van KPN hebben gekregen. Dat bevestigt directeur Niek Geelhoed. 'Ja, als het zeker is dat de klant door KPN wordt aangesloten, houden wij de klant niet aan de overeenkomst met ons.'

In het grensgebied rond de bebouwde kom van Noordwolde is een rare situatie ontstaan, nu daar drie aanbieders van glasvezel in de bermen aan het graven gaan. Niet alleen Kabelnoord en Glasvezel Buitenaf hebben op de grens van de bebouwde kom klanten onder contract, maar daar kwam dus in een later stadium KPN bij.

KPN richt zich in principe op de bebouwde kom van Wolvega en Noordwolde, maar heeft dus ook tientallen klanten net buiten de bebouwde kom van Noordwolde en Noordwolde-Zuid een aanbod gedaan.

Waar de bewoners bij Kabelnoord en Glasvezel Buitenaf rond de 1500 euro ineens kwijt zijn voor een aansluiting (of een vastrechtbedrag per maand), is aansluiten bij KPN helemaal gratis. En dus willen mensen logischerwijs alsnog van dat veel financieel aantrekkelijker aanbod gebruik maken, ondanks getekende contracten met andere aanbieders en providers.

Kabelnoord komt nu als eerste de teleurgestelde mensen rond Noordwolde tegemoet. Klanten die al een overeenkomst hebben met Kabelnoord, kunnen dus klant worden bij KPN, mits uiteraard KPN daar dan ook een kabel aanlegt. Volgens Geelhoed zou het gaan om vijf klanten. 'Met drie is al contact geweest.' Glasvezel Buitenaf heeft op de stap van Kabelnoord nog niet gereageerd.

KPN-projectmanager Marcel Nijhof adviseert deze klanten zelf contact op te nemen met de gekozen provider, zoals Caiway. ‘Deze moet met Glasvezel Buitenaf afstemmen dat u van de diensten af ziet en dat u een kosteloze aansluiting van KPN wenst.’