Overpeinzing.
Door de Stellingwerver kerkgemeenschap

Eeuwig leven – saai of geweldig?

“Saai” is soms de reactie als wij onze buurtbewoners vragen om eens stil te staan bij de uitspraak in Gods Woord, “De rechtvaardigen zullen de aarde bezitten en ze zullen er eeuwig leven.” (Ps.37:29)

De astronoom Robert Jastrow zei eens over dit onderwerp: “Het zou een zegen zijn voor leergierige personen met een niet te stillen honger naar kennis.” Ik stel eeuwig leven mij zo voor:

“De omgeving waar we nu wonen is inmiddels prachtig. We voelen ons erg goed – kan niet beter eigenlijk! De moestuin levert heerlijke groente en fruit op. Samen werken we ’s morgens een paar uur op het land en na de middagmaaltijd gaan we vaak onze buren verderop helpen. Die verbouwen graan en ze hebben de lekkerste druiven van de omgeving. Er is nu veel werk om voor de winter alles klaar te maken. (Jes.65:21-25)
We maken al meer dan 1000 jaar plannen om een reis te maken naar een ander deel van de wereld – het Midden-Oosten. In 2019 hebben we in Utrecht op het congres, ‘Liefde faalt nooit’ meer dan 6000 lieve geloofsgenoten ontmoet van over de hele wereld en we zijn er eigenlijk nooit toe gekomen om ze op te zoeken. Nu we allemaal dezelfde taal spreken willen we een aantal van hen gaan bezoeken en dan trekken we langzamerhand verder over de aarde. David heeft ons uitgenodigd. De geïnspireerde woorden die David heeft opgetekend in Psalm 37 hebben ons geholpen om onze hoop en ons geloof levend te houden. Voor altijd! Het lijkt ons geweldig om naar hem te luisteren, samen muziek te maken en te zingen. Zelfs ik ben in de loop van de eeuwen beter gaan zingen en inmiddels speel ik niet onverdienstelijk gitaar (Zegt mijn vrouw!).
Wat is er veel om te ontdekken. Mijn schoonvader heeft mij geleerd om goed met paarden om te gaan. Iedere dag leer ik nieuwe dingen, helpen we anderen en bedanken we Jehovah God voor al zijn overvloedige dagelijkse zorg. Nu moet ik stoppen. Tetsje roept dat het eten klaar is – Gebakken aardappelen met sla en appelmoes. Nog altijd mijn favoriete maal!”.

Eeuwig leven saai?

Hans Helman, Jehovah's getuigen