Overname zorgt voor vernieuwing bij Hoekstra Damesmode

Noordwolde – Na de overname van Hoekstra Damesmode heeft Margreet Spikman–Hoekstra de precies 101-jarige damesmodezaak wat gerestyled. ‘We hebben een nieuw logo, nieuwe merken en de langverwachte website is ook in de lucht.’

Margreet werkte zelf al twintig jaar in de zaak van haar ouders voordat ze het overnam. ‘Het bedrijf staat als een huis. Er moet echter af en toe wat opgefrist worden.’ Daarom bedacht Margreet het nieuwe logo. Het betreft een speels geheel waar de H van Hoekstra met een roze veeg van een kwast wordt verbonden met de rest van het logo. In de zaak zelf zijn het voornamelijk de nieuwe merken die veranderd zijn. ‘Intern ziet het er heel eigentijds uit, dus dat laten we eerst zo.’

Bij nieuwe merken kan gedacht worden aan Yest. ‘Ik zoek altijd merken die elkaar goed aanvullen. De collectie is casual, sportief en trendy.’ De nieuwe najaarsmode is net binnen. De zaak houdt daarom op vrijdag 30 en zaterdag 31 augustus diverse modeshows in de winkel op Hoofdstraat Oost 18 in Noordwolde. ‘De shows zijn op vrijdag om 14.00 en 16.00 uur en op zaterdag om 11.00 en 14.00 uur. Iedereen is welkom om de nieuwste collectie te komen bewonderen.’ De nieuwe collectie laat onder meer veel cognac- en okerkleuren terugkomen. Ook printjes op shirts worden de trend dit najaar.

De vorige eigenaars, Harry en Lilly Hoekstra stopten, omdat zij de pensioengerechtigde leeftijd bereikten. Sinds vier weken is nieuwe werknemer Alie Dimmeldaal aan de slag om het team Annet Boers en Margreet Spikman-Hoekstra te versterken.

www.hoekstradamesmode.nl