Vooral badslippers gewild bij spaaractie Jumbo Noordwolde

Noordwolde – Jumbo De Jong in Noordwolde startte begin februari de Club Fund actie, een actie waarbij klanten sparen voor gepersonaliseerde items van lokale sportverenigingen. Door te sparen wordt tevens de clubkas gespekt. ‘Het was een groot succes.’

Dat zijn de woorden van Hasker de Jong, de eigenaar van de supermarkt in Noordwolde. ‘In totaal spaarden klanten vijfduizend euro bij elkaar voor de deelnemende verenigingen.’ In de fanshop was van alles te vinden: slippers, mokken, place-mats en bijvoorbeeld muismatten, allemaal met een spelersafdruk. ‘Nu de zomer in aantocht is, waren vooral de slippers erg gewild. Mokken werden ook vaak aangeschaft uit de gepersonaliseerde shop.’ Klanten van Jumbo De Jong konden sparen voor items van de verenigingen: Kv Leonidas, sc Olyphia, vv Oosterstreek, vv Old Forward, Kc De Hoeve, Togido, De Woudklank, Kv Lintjo, vv Trinitas en vv Zandhuizen.

De opgehaalde gelden worden verdeeld over de kassen van de clubs, afhankelijk van hoeveel items er van hun zijn aangeschaft. ‘Aan mensen die het meest voor iedere club hebben gespaard kregen ook een prijs. De eerste won twee vrijkaarten voor Walibi World, de tweede kreeg twee kaartjes voor Jump Sport Wolvega en de derde kreeg twee kaartjes voor Swimfun in Joure.

Bij elke besteding van tien euro ontvingt de klant een zegel. Die levert de klant in bij de desbetreffende club of deelnemer. Na het sparen van een bepaald aantal zegels kan er een fan artikel besteld worden. De vereniging ontving vijf cent per zegel.

De Jong: ‘Ik ben blij met de uitstekende samenwerking met de verenigingen. Ze waren allemaal erg enthousiast. We hopen dat iedereen geniet van de items en dat de verenigingen een mooie bestemming vinden voor het opgehaalde bedrag.’

Eerder lanceerde Jumbo De Jong Noordwolde al een actie om te sparen voor voetbalplaatjes. ‘Wij zijn zeker van plan in de toekomst weer een leuke actie te bedenken, maar wanneer dat gaat gebeuren, weten wij nog niet.’